CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, April 11, 2009

this is for u....

arini aku x wat pe2..memang free btol...aku x kuar, aku x keje, aku xde asemen (da abes klas da..horeyyyy), member2 umah sume xde, baju yg berbaldi2 sume da settle aku kerjakan (washing machine baru..akeke)..bla bla ba...mlm td aku pg MAG (Malam Aspirasi Graduan)..the next entry i'll story about last nite kay coz arini mood ke lain....

actually this entry i had planned for sometimes ago..tp keje byk..(klu student tu pe lg kejenye kan klu x asemen)..entry ni tuk seseorang yg aku syg..eventhough kt baru je 2 tahun kenal tp u meant a lot to me...i luve u like the rest...da lama aku perhatikan dia..dia byk berubah..dia da x macam dulu..dia totally changed..bkan aku x suka tgok dia bahagia tp mcm there is so many things wrong so many where...dia kata dia bahagia tp aku x nampak pun kebahagiaan dia..dan xde apa untuk aku sandarkan keyakinan aku.aku rs dia lg serabut de la kot.ari2 yg dia lalui mcm x perfect..mcm selalu x sempurna...bagi aku klu seseorang tu bahagia..org tu xkan nampak mcm 'tu'..org tu akan nampak mcm 'lain'...tp dia nampak mcm 'tu' bkn mcm 'lain'....arghhh paham x maksud aku nih?

aku bkn nak masuk campur hal peribadi hidup dia..tp as i mentioned before, i luve u like the rest..perlukah aku ulang byk2 kali..x perlu kan coz dia bkn calang2 org..budak bijak...mungkin selama ni dia x sedar pun apa yg aku rasa kat dia sebab aku bukan jenis yg tunjuk what i'm feeling and aku ego..so no wonder org susah nak baca apa yg aku rasa..it's hardly to express what is inside me..aku rasa dia x sesuai dgn 'cinta' itu..'cinta' itu membunuh dia..bkn aku shj yg x setuju dgn 'cinta' dia tp ramai lg x sokong...bukan kerana cemburu, jeles, dengki and all those stupid things..tp memang aku rasa 'cinta' itu bukan utk dia...cinta merubah seseorang menjadi lebih sempurna n bukan merubah seseorang menjadi sesuatu yg bukan diri kita...selama ni aku hanya memerhati dan berdoa miracle could happen..andai benar dia terlalu berharap pada 'cinta' itu, moga 'cinta' itu tdk berpaling dr dia...tp jika benar 'cinta' itu memang akan menyakiti dia lagi dan lagi, moga 'cinta' itu menjauhi dia..aku..aku hanya ingin dia menangis hari ini utk dia ketawa sepanjang hayat..aku harap dia paham...

mungkin aku bukan d posisi yg betol untuk berbicara soal hati n perasaan kerana aku sendiri pun tdk menghampiri cinta..tp sekurang2nya pengalaman aku yg lepas byk mengajar n membentuk diri aku sekarang ni...sekurang2nya aku masih bole terjaga dari mimpi yg seakan sempurna..masih boleh menilai 'cinta' yg tdk benar dan tulus...


p/s: entry ni sekadar atas dasar kawan yg mengambil berat dan ingin masing2 mengecapi bahagia....

4 comments:

JABAR@PAKOKH said...

slm...mmm...pandainye dia menulis......menarik citernye..

haliarn said...

tocey2...reality memang best utk d ceritakan...huhu...

Chilabaey's Spot 2 said...

Hai Haliarn... lama tak singgah kat blog awak.... ada xtiviti menarik? Tak payah pening2 kepala ttg org tu.... kita doakannye dari jauh sudahlah... :) senyum selalu macam selalu.....

haliarn said...

hai ChilaBaey's...xtvt mnarik ada.tp x jauh la...2 la.bkn pe...selagi x ckp selagi tu rs x best....hehe...xpun more to 'penyibuk'..hihi